HomeOver De Driemaster

Onze school

De Driemaster is een kleine, christelijke basisschool, gelegen in Stedenwijk Zuid. De school heeft ongeveer 185 leerlingen verdeeld over 7 groepen. Daarnaast is er een voorschool binnen het gebouw aanwezig met twee groepen. Door de kleinschaligheid van de school, creëren we een veilige en vertrouwde omgeving voor de kinderen. Iedereen wordt gezien en gehoord binnen de school.

De drie zeilen in ons logo staan voor de relatie tussen kind/ouders/leerkrachten die samen een hechte band moeten hebben om tot een goede vaart, een goede ontwikkeling van het kind te komen. De golf duidt op het in beweging zijn en daarin op koers blijven. Binnen het schip willen we ieder kind een veilige leeromgeving bieden, zodat uw kind volop tot ontwikkeling mag komen.

Identiteit

Vanuit een christelijke levenshouding, leren we kinderen respect op te brengen en open te staan voor normen en waarden van anderen, andere godsdiensten en culturen. We gaan op zoek naar de overeenkomsten tussen mensen, culturen en religies. We waarderen de verscheidenheid tussen mensen en bieden ruimte aan iedereen. Wanneer uw kind bij ons op school zit, verwachten we wel dat de christelijke identiteit gerespecteerd wordt. Kerst en Pasen worden met de hele school gevierd. Eén van deze vieringen vindt plaats in de kerk, waarbij ook de ouders worden uitgenodigd.

Kernwaarden

• Sfeervol